Marca sportivă italiană, care condimentează modele Fiat, intră pe piaţa din România în martie.
Modelele produse de Abarth, celebra marcă sportivă din portofoliul Grupului Fiat, vor fi disponibile şi în România începând din această primăvară, a anunţat, ieri, importatorul AutoItalia.
Din 25 martie, două dintre cele mai mici şi mai drăgălaşe maşini din gama Fiat - Cinquecento şi Grande Punto -, condimentate după reţeta Abarth, vor face concurenţă unor modele consacrate precum Mini Cooper S, Opel Corsa OPC, Seat Ibiza Cupra, Renault Clio RS sau Renault Twingo RS.
Importatorul nu a comunicat preţurile cu care vor fi comercializate modelele Abarth în România. Orientativ, în Italia, un Abarth 500 costă 18.500 de euro, iar un Grande Punto Abarth - 17.900 de euro.
Clienţii autohtoni ar putea beneficia totuşi de nişte ”scoruri” mai blânde, dacă AutoItalia va promova o politică de preţuri similară gamei Fiat.
Brandul Abarth a apărut în 1949, atunci când italianul (născut la Viena) Karl „Carlo” Abarth a pus bazele unei companii producătoare de automobile sportive. Abarth s-a consacrat graţie modelelor Fiat pe care le-a tunat şi cu care a dobândit mai multe succese în competiţiile vremii. Fiat a cumpărat Abarth în 1971 şi, treptat, a tras marca pe linie moartă.
În 2007, Abarth a fost revitalizat, odată cu lansarea modelului Grande Punto Abarth. Unul dintre titlurile obţinute de noul Fiat 500, după reuşita relansare din urmă cu trei ani, a fost „Maşina gay a anului” - distincţie oferită de o asociaţie ”de specialitate” din Franţa.
Nu ştim ca vreuna dintre versiunile Cinquecento preparate de Abarth - Abarth 500 (135 CP), Abarth 500 Essesse (160 CP), Abarth 695 Tributo Ferrari (185 CP) şi Abarth 500 Assetto Corse (190 CP) - să fi înhăţat un titlu similar, oriunde în lume,