Secuiana, unul dintre cei mai importanti producatori de textile de pe piata locala, a afisat anul trecut o scadere a afacerilor de 25-30% si se asteapta pentru 2010 la o temperare a declinului, pana la 10-15%, a declarat pentru Wall-Street Laszlo Dobra, directorul companiei.
In 2008 Secuiana a afisat o cifra de afaceri de 7,3 mil. euro. Anul trecut comenzile pentru export au scazut cu 35%, spune Laszlo Dobra (foto).
In aceste conditii, strategia Secuiana pentru 2010 se va axa pe introducerea mai mult promotii pentru generarea de lichiditati, in dauna profitabilitatii. In plus, compania intentioneaza sa produca impreuna cu firma Glass Co. For Ready Made Garments din Egipt produse pentru pietele din Europa si SUA.
“Vom incerca o colaborare cu aceasta firma. Astazi este un gand. In februarie, daca avem aprobarea AGA speram ca va fi proiect, iar in martie sa incheiem un contract de colaborare”, explica seful Secuiana.
Totodata, compania isi propune sa comercializeze produse si in mediul online, in incercarea de a tempera scaderea vanzarilor. “Este mai dificil pentru confectii, dar trebuie sa incercam”, declara Dobra.
Cel mai pesimist scenariu pentru evolutia business-ului Secuiana in acest an ar fi o scadere de 25%, in timp ce previziunile optimiste se opresc la o stagnare a afacerilor la nivelul din 2009, respectiv 5,4 mil. euro.
Daca in 2009 compania a disponibilizat in lunile februarie si septembrie peste 300 de angajati, pentru acest an Dobra sustine ca nu are in plan noi concedieri. Secuiana are in prezent 380 de angajati.
De asemenea, Secuiana a inchis anul trecut 8 magazine deschise sub brandul Adam’s, in prezent reteaua totalizand 30 de magazine proprii si cinci in sistem de franciza. Pentru moment, compania nu intentioneaza sa isi mai restranga activitatea.
Declinul din industria de textile din Romania, generat