Reprezentantii companiei Bechtel au anuntat, luni, la prima runda de negocieri cu sindicatele, ca lucrarile la portiunea dintre Turda si Campia Turzii din tronsonul 2B vor continua, insa nu a fost solutionata problema concedierii colective a celor 1.933 de angajati, scrie NewsIn.
"Se va dimensiona o forta de munca necesara pentru acele lucrari si la urmatoarele intalniri cu sindicatul se va face cunoscut acel numar. Deocamdata, nu avem un buget pentru lucrarile pentru 2010", a anuntat, luni, directorul de comunicare al Bechtel, Bogdan Sgarcitu, in cadrul intalnirii Comisiei de Dialog Social de la sediul Prefecturii Cluj.
Sgarcitu nu a putut precizat nici cati muncitori lucreaza pe aceasta portiune si nici din ce fonduri vor fi platite lucrarile.
Potrivit presedintelui Sindicatului Angajatilor Bechtel, Mihai Lup, Bechtel a anuntat ca 800 de muncitori ar lucra pe acea portiune a autostrazii, dar, in opinia sindicatului, va fi vorba doar de cateva sute. "Am cerut azi un raspuns in ceea ce priveste numarul angajatilor care lucreaza acolo, dar nu l-am primit. Vom intreba din nou miercuri, la urmatoarea runda de negocieri", a mai spus Lup.
Sgarcitu a subliniat ca cea mai mare problema a firmei nu este neplata datoriilor – pentru care s-a convenit un calendar de rambursare acceptat de partea americana –, ci lipsa garantiilor privind asigurarea finantarii pe 2010. Sgarcitu a subliniat ca Bechtel nu doreste sa dea afara cei 1.933 de angajati, bad, dimpotriva, chiar ar putea sa angajeze oameni.
"Este un obiectiv de investitii foarte important si pentru companiile noastre si nu e sub nicio forma in intentia Bechtel si Enka sa se afle in acesta situatie. Interesul nostru e ca acest obiectiv de investitii sa continue si totusi angajatii din acest moment sa lucreze in continuare, ba mai mut, sa angajam mai multi oameni. Exist