Invocând concurenţa neloială, mulţi taximetrişti practică tarife „ilegale”. Preţul redus nu acoperă întreţinerea maşinilor, avertizează specialiştii.
Invocând criza economică şi concurenţa neloială făcută, spun ei, de unii dintre şoferii firmei Pelicanul - care practică ilegal taximetria în Capitală - angajaţi ai unor firme de taxi recunoscute în Bucureşti afişează, în ultima vreme, tarife mai mici decât cele avizate de municipalitate (minimum 1,39 de lei/km).
Asta, pentru a-şi păstra clienţii, după cum afirmă chiar patronii firmelor.
„În condiţiile în care se circulă însă în Capitală, unde majoritatea străzilor sunt pline de gropi care se transformă în adevărate pericole, preţul mai mic nu acoperă menţinerea în stare bună a maşinilor. Aceşti taximetrişti nu le mai pot garanta clienţilor că vor ajunge la destinaţie în siguranţă. De altfel, în toate marile oraşe europene, autorităţile locale - care eliberează licenţele de taxi - avizează tarifele minime practicate de firme doar în condiţiile în care acestea demonstrează că, din banii în casaţi cu acel tarif, îşi pot în treţine maşinile”, susţin oficialii municipalităţii.
Argumentele edililor sunt sus ţinute şi de „bilanţurile” ultimelor controale făcute în trafic de poliţişti de la Rutieră şi inspectori de la Protecţia Consumatorilor.
„Chiar la finele lunii trecute, am sancţionat zeci de taximetrişti. (...) Într-o singură zi, am tras pe dreapta 30 de şoferi, iar mai mult de jumătate dintre ei au primit amenzi pentru probleme legate de starea teh nică a maşinilor”, explică oamenii legii.
„Pe patron nu-l interesează”
Unii şoferi recunosc că maşini le nu sunt tocmai în regulă, dar invocă, în apărarea lor criza şi dezinteresul patronilor. „Mulţi am fost angajaţi cu maşinile noastre, cu condiţia să suportăm şi costurile întreţinerii