Ţara vecină construieşte de zor către trei puncte vamala de la graniţa română. Autostrada M43, care leagă Szeged de Mako, va fi terminată până în toamna acestui an.
Autorităţile din România au reuşit să supravegheze şi să accepte un ritm de lucrări pe autostrada Arad-Timişoara care a ajuns, într-un an, abia la şapte la sută din graficul stabilit. Cei aproximativ 40 de kilometri dintre cele două oraşe ar urma să fie terminaţi în 14 ani. Între timp, la doar 100 de kilometri distanţă de Timişoara, pe teritoriul maghiar, atitudinea celor care administrează banul public este opusă.
Autostrada M43, care leagă Szeged de Mako, va fi finalizată până în luna august, iar tronsonul de la Mako la frontieră urmează să fie terminat în 2012. Este anul în care, cel puţin teoretic, Ungaria va avea autostradă conectată cu puncte vamale de pe graniţa cu România. Autostrada de la Szeged, unde începe tronsonul M5-ul spre Budapesta, are deja un sector şi spre România.
Drumarii maghiari susţin că au două etape ale construcţiei: primii 32 de kilometri, care costa peste 200 de milioane de euro, se vor da în folosinţă în această toamnă. Cealaltă parte, de la Mako la graniţa de la Nădlac are 21 de kilometri şi urmează să fie dată în folosinţă peste doi ani.
Autostradă cu trei vecini
Ungaria are până în prezent autostradă spre toţi vecinii: Austria, Serbia, Slovacia, cu excepţia României şi Ucrainei. Pe lângă autostrada de la Szeged spre frontieră, ungurii mai au în lucru încă două şosele rapide spre România: M42 va ajunge la Berettyoujfalu, de la Debrecen spre graniţa cu judeţul Bihor, şi M44, pe tronsonul Kecskemet-Bekescsaba-Gyula. Primul tronson al drumului spre Gyula este programnat să înceapă în 2010.
Românii se îndreaptă spre graniţă în ritm de melcul
Deşi până acum ar fi trebuit ca jumătate