Gigantul online Google îşi foloseşte uriaşa reţea de utilizatori Gmail pentru a prinde din urmă liderii reţelelor de socializare Facebook şi Twitter. Google Buzz, noul serviciu lansat de Google marţi, permite utilizatorilor să transmită rapid mesaje, linkuri Web şi fotografii tuturor prietenilor şi colegilor, direct pe Gmail, cel mai popular produs al companiei.
De asemenea, caracteristicile noii reţele de socializare sunt compatibile cu dispozitivele mobile, precum smartphone-urilebazate pe sistemul de operare Google's Android.
Noua tehnologie Google imită unele dintre caracteristicile cheie ale popularelor servicii de socializare Facebook şi Twitter, care reprezintă o provocare din ce în ce mai mare pentru Google, în ceea ce priveşte timpul petrecut online de utilizatori.
Integrând Buzz direct în Gmail, Google speră să propulsese propria reţea de socializare, beneficiind de numărul mare de utilizatori ai serviciului de email.
"În spatele Gmail, oricum s-a aflat mereu o gigantică reţea socială", a explicat Todd Jackson, Google Product Manager, în cadrul unei conferinţe de presă susţinută ieri.
Gmail ocupă locul al treilea în rândul celor mai popular servicii de email din lume, cu 176,5 milioane de vizitatori unici în Decembrie, potrivit comScore, fiind devansat de Hotmail de la Microsoft şi de Yahoo Mail, care au avut 369,2 milioane, respectiv 303,7 milioane de vizitatori unici.
Utilizatorii Gmail se vor putea folosi efectiv de noul Buzz începând cu zilele următoare.
Mesajele de status publicate de utilizatori pe Buzz vor fi indexate automat de motorul de căutare Google şi vor fi disponibile şi în noul sistem de căutare în timp real lansat recent de gigantul online. Potrivit reprezentanţilor companiei, utilizatorii vor avea şi posibilitatea să transmită mesaje doar unor grupuri personalizate de prieteni şi colegi.
Mai mul