Nextgen Communications - un furnizor de cablu TV, internet si telefonie detinut integral de Romtelecom, va ajunge la o baza de peste 100.000 de clienti in peste 100 de localitati din Romania odata cu finalizarea achizitiei New Com, o retea care mai avea 70.000 de utilizatori.
"NextGen a incheiat un contract cu New Com pentru preluarea unor parti din reteaua detinuta de aceasta din urma in peste 100 de localitati. Numarul total de clienti preluati prin aceasta operatiune se ridica la aproximativ 70.000. Dupa finalizarea acestei tranzactii, NextGen va fi prezenta in peste 100 de localitati din toata tara", a declarat pentru ZF Ovidiu Ghiman, director executiv strategie si dezvoltarea afacerii al Romtelecom. Aceasta este prima declaratie oficiala prin care Romtelecom admite ca a cumparat New Com dupa ce ZF a scris in premiera despre tranzactie in editia din 14 ianuarie. "Acordul urmeaza sa fie analizat de Consiliul Concurentei", a adaugat Ghiman.
Aceasta achizitie a NextGen plaseaza Romtelecom pe locul patru pe piata de cablu TV, la mare distanta de rivalii de la RCS&RDS, UPC si cu doar 100.000 de clienti sub Digital Cable Systems (AKTA) - un operator detinut de fondul de investitii AIG. Romtelecom a revenit pe cablul TV prin infiintarea NextGen, dupa ce compania renuntase in trecut la acest business, prin vanzarea retelelor pe care le detinea catre actualul UPC. Dezvoltarea acestei linii de business este coordonata de Ovidiu Ghiman, fost director comercial al RCS&RDS, numarul unu pe piata locala de cablu.
Tranzactia a avut o valoare de cel putin 6,3 mil. dolari, potrivit unui document publicat de Banca Transilvania pe Arhiva Electronica de Ga-rantii Reale Mobiliare. Romtelecom a hotarat de altfel in decembrie 2009 majorarea capitalului social al NextGen cu 26,31 mil. lei, la 26,49 mil. lei, prin conversia unor imprumuturi.
Tranzactia fusese ev