Cotidienele nationale au pierdut cititori pe linie in perioada octombrie 2008-octombrie 2009. Exceptie de la regula au facut ziarele trustului Adevarul Holding, Adevarul si Click, si tabloidul Libertatea, arata ultimele date ale Studiului National de Audienta.
Libertatea ramane cel mai citit ziar din Romania, cu o audienta medie per editie de 1,4 milioane cititori, in usoara crestere fata de perioada iulie 2008-iulie 2009. Ultimul val de masuratori SNA a adus o schimbare in topul tabloidelor, Click depasind CanCan, dupa o crestere cu 117.000 a numarului de cititori.
Promovarea intensa si inserturile de carti si DVD-uri s-au reflectat si in audienta ziarului Adevarul, care a sporit cu 73.000 de cititori. Un alt factor care ar fi putut duce la aceasta crestere este lansarea cotidianului gratuit Adevarul de Seara. Inainte de a-l lansa, directorul general al trustului Razvan Corneteanu spunea ca ziarul gratuit va duce la o crestere a audientei ziarului platit si la o sporire a brand awareness-ului.
Cele mai mari pierderi de audiente le-au inregistrat ziarele cu profil sportiv Pro Sport si Gazeta Sporturilor, 34.000 respectiv 24.000 de cititori. Scaderi mai mici au inregistrat si cotidienele quality Jurnalul National, Evenimentul zilei, Romania libera si Gandul. Cel din urma a fost intrecut in audienta de colegul de trust, Ziarul Financiar, un cotidian pe nisa economica.
13 octombrie 2008-11 octombrie 200921 iulie 2008-19 iulie 2009VariatieLibertatea1.429.0001.425.000+4.000Click1.055.000938.000+117.000CanCan958.000961.000-3.000Gazeta Sporturilor734.000758.000-24.000Jurnalul National696.000698.000-2.000Adevarul590.000517.000+73.000Pro Sport590.000624.000-34.000Evenimentul Zilei524.000544.000-20.000Adevarul de Seara483.000-Romania libera253.000254.000-1.000Ziarul Financiar242.000253.000-11.000Gandul234.000247.000-13.000Cotidianul*227.000-Curierul