In urma unei fuziuni la nivel international, agentia de comunicare Mmd Romania a devenit Grayling – parte a retelei globale numarul doi ca marime din lume. Ce se schimba pentru biroul din Bucuresti odata cu dimensiunea internationala, intr-un interviu cu Jan Simunek, director regional pentru Europa Centrala si de Est.
In urma cu trei ani, cand reteaua Mmd cu activitati in Europa Centrala si de Est a fost cumparata de grupul Huntsworth, presedintele grupului a anuntat managementul Mmd ca intentioneaza sa consolideze business-ul in mai putine branduri. Asta se intampla dupa o serie de achizitii ale Huntsworth, pe toate continentele. “In ultimii 10 ani, s-au uitat la Asia, Statele Unite, America de Sud, dupa retele de succes. Daca le placea o retea datorita oamenilor, clientilor, veniturilor, atunci inaintau o oferta si, practic, o cumparau. Asta s-a intamplat si cu Mmd in urma cu trei ani”, explica Jan Simunek (foto).
La sfarsitul anului trecut, Huntsworth si-a consolidat portofoliul in patru branduri: Grayling, agentie de consultanta si public affairs, Huntsworth Health, divizia de sanatate la nivel global, Citigate, specializata in consultanta financiara, si The Red Consultancy, divizia creativa a retelei.
Grayling s-a format prin fuziunea retelelor Mmd, Grayling si Trimedia International, carora in decembrie 2009 li s-a adaugat si compania americana Dutko. Noua retea are 70 de birouri in 40 de tari si venituri anuale de 148 milioane dolari, care o plaseaza pe pozitia a doua in topul agentiilor independente de comunicare, dupa Edelman (449 milioane dolari).
Ce se schimba in biroul din Bucuresti odata cu aceasta miscare? “Nu va aduce schimbari imediate pentru operatiunile din Romania”, explica Simunek. “Dar ii ofera o buna oportunitate echipei de aici sa foloseasca o retea mai mare, sa vorbeasca cu consultanti de pe diferite continente despre