Ştefan Iordache este cel care a pus bazele uneia dintre cele mai importante agenţii de publicitate din România: Leo Burnett. Deşi publicitatea a fost una dintre primele industrii care au resimţit criza, Iordache este relativ mulţumit de lecţiile pe care industria le-a tras în urma crizei. De asemenea, din biroul liderului Leo Burnett viitorul se vede chiar optimist. capital.ro: Când ai simţit prima dată că e criză în publicitate? Ştefan Iordache: Criza în publicitate s-a
Ştefan Iordache este cel care a pus bazele uneia dintre cele mai importante agenţii de publicitate din România: Leo Burnett. Deşi publicitatea a fost una dintre primele industrii care au resimţit criza, Iordache este relativ mulţumit de lecţiile pe care industria le-a tras în urma crizei. De asemenea, din biroul liderului Leo Burnett viitorul se vede chiar optimist.
capital.ro: Când ai simţit prima dată că e criză în publicitate?
Ştefan Iordache: Criza în publicitate s-a simţit din septembrie-octombrie, de când ne-a speriat căderea lui Lehman. Despre criză se vorbea încă din ianuarie când se tot spunea că au apărut probleme în real estate. Atunci am început să mă sperii de acest posibil efect în România.
capital.ro: Care a fost momentul în care ţi-ai spus că e criză în publicitatea românească?
Ş.I.: Imediat după ce am terminat o negociere cu un partener media, mi-am dat seama că trebuie să reîncep acea negociere. Negocierile pe media au loc la sfârşitul anului pentru anul următor sau la începutul anului. Încheiasem deja nişte negocieri şi împreună cu clienţii am discutat şi am spus că în condiţiile acestea nu suntem ok cu preţul, schimbăm bugetul, trebuie să facem altceva. Am reînceput negocierile. Povestea s-a continuat în tot anul 2009, în care totul a fost o renegociere.
capital.ro: Aşadar, anul 2009 a fost marcat de c