Canadienii speră ca a 21-a ediţie a Jocurilor Olimpice de Iarnă, care se va desfăşura la Vancouver între 12 şi 28 februarie, să aducă oraşul în atenţia lumii nu numai prin competiţiile sportive, ci şi printr-o serie de evenimente-satelit menite să atragă cât mai mulţi turişti şi, evident, cât mai mulţi bani. Sursa: Reuters La începutul lunii februarie, costul total al organizării Jocurilor Olimpice a fost estimat la şase miliarde de dolari canadieni (5,7 miliarde de dolari americani), însă autorităţile speră ca veniturile obţinute de oraş şi de provincia British Columbia, de pe urma Olimpiadei, să fie de 10 miliarde de dolari canadieni.
Însă în cazul Jocurilor Olimpice din 1976 de la Montreal a fost nevoie de zeci de ani pentru a se acoperi costurile evenimentului. În ciuda costurilor mari, organizatorii speră că vor exista şi beneficii economice. Timp de 17 zile, întreaga lume va fi cu ochii pe Vancouver: „Profităm la maximum de şansa aceasta pentru a arăta lumii că trebuie să viziteze Canada acum”, a declarat Susan Iris, de la Comisia de Turism din Canada, pentru BBC. Ea a adăugat că Vancouver şi Canada au acum şansa ca brand-ul lor turistic să ajungă în atenţia a două miliarde de oameni de pe glob, iar autorităţile cred că sute de mii de turişti vor vizita Canada în timpul Jocurilor Olimpice din acest an. Pentru ei, municipalitatea va organiza mai multe evenimente: Olimpiada Culturală, ce include spectacole de teatru, de dans, concerte şi expoziţii de artă, este unul dintre cele mai importante. În oraş vor fi amenajate 30 de pavilioane tematice, de la Pavilionul Aborigenilor la unul în care pot fi văzute de aproape medaliile de aur, argint şi bronz care le vor fi oferite celor mai buni sportivi de la JO 2010.
Pârtie de schi de pe Muntele Cypress Foto: Reuters
La 20-30 de minute cu maşina din centrul Vancouver-ului se află mun