The Practice va oferi incepand de anul acesta servicii de comunicare pentru Starbucks in Romania. Cum a ajuns agentia sa preia contul si in ce directii va comunica Starbucks, intr-un interviu cu Gabriela Lungu, managing partner The Practice.
In 2007, la numai cateva luni de la infiintare, agentia The Practice a participat la un pitch pentru Starbucks. Nu l-a castigat, crede Gabriela Lungu, deoarece “eram prea mici, abia ne infiintasem, nu prezentam incredere”. Intre timp, Starbucks a lucrat cu agentia Mmd, actuala Grayling, iar The Practice a gestionat contul Strauss Romania, care s-a mutat ulterior la Image PR.
Anul acesta, partenerul pentru Europa al Starbucks, compania greceasca Marinopoulus, a cerut referinte despre agentiile de comunicare din Romania.Publicis Consultants Atena, agentia care lucreaza cu Starbucks in Grecia, i-a recomandat pe cei de la The Practice, care s-au afiliat retelei la inceputul lui 2008.
“La un moment dat am primit o cerere din retea, de la colegii nostri din Atena: «pregatiti, va rugam frumos, un credentials foarte actualizat si experienta voastra relevanta pe industria cafelei»”, povesteste Gabriela Lungu. The Practice avea experienta contului Strauss, pentru care a realizat si comunicarea rebrandingului Elite-Doncafe, si un portofoliu de campanii premiate local si international pentru clienti din domeniul food&drinks (Bergenbier, Prigat, Gusto).
Au trimis prezentarea, iar cei de la Starbucks le-au propus o intalnire. Nu doreau ca agentia sa vina cu un plan de comunicare pentru 2010, dar au avut mai multe cerinte, printre care: o analiza a industriei de cafea si a pietei de cafenele din Romania; o analiza de comunicare specifica industriei cafelei; un overview general al pietei de PR in Romania. “A fost o prezentare foarte complexa. Cum functioneaza PR-ul in Romania, care e relatia intre PR-isti si jurnalisti