Divizia din România a companiei petroliere ungare MOL a obţinut anul trecut o cifră de afaceri de circa 450 de milioane de euro, în scădere cu 23% faţă de cea înregistrată în 2008, în timp ce profitul a crescut cu 41%.
Scăderea cifrei de afaceri a fost cauzat de deprecierea monedei naţionale faţă de euro, dar şi de declinul general de pe piaţa carburanţilor din România, se arată într-un comunicat al companiei.
Astfel, vânzările de carburanţi în litri au scăzut cu 5%, influenţate de cele către companii (segmentul corporate), care au fost mai mici cu 10%, "procent care se încadrează în tendinţa generală a pieţei de referinţă", spun reprezentanţii MOL România.
Totuşi, cota de piaţă a companiei s-a menţinut în 2009 la acelaşi nivel cu cel din anul precedent, respectiv 11%.
Anul trecut, cifra de afaceri a companiei a fost generată în principal de diviziile de retail şi corporate, dar a fost susţinută şi de alte segmente de business, precum vânzările angro, de lubrifianţi şi de produse petrochimice. Acestea au înregistrat o creştere uşoară a vânzărilor în 2009, comparativ cu 2008.
În plus, o contribuţie importantă la realizarea rezultelor stabile a avut-o şi îmbunătăţirea managementului categoriilor de produse din magazinele benzinăriilor. Astfel, vânzările magazinelor s-au menţinut aproximativ la acelaşi nivel din 2008, peste media pieţei de retail a bunurilor de larg consum din România.
Totodată, procentul vânzărilor de carburanţi premium în totalul volumelor comercializate a înregistrat o creştere în 2009 faţă de 2008.
"Un alt punct forte al companiei este programul de loializare MultiBonus destinat clienţilor persoane fizice, singurul de acest fel de pe piaţa din România. Acesta a înregistrat anul trecut o creştere de peste 50% a numărului aplicanţilor, comparativ cu 2008", mai spun reprezentanţii companiei.
"Având î