În ianuarie 2010, la nivel european, au fost înmatriculate cu aproape 70% mai multe autoturisme fabricate de Dacia, în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut – cea mai mare creştere între mărcile care evoluează pe continent.
Marca Dacia a înregistrat cea mai mare creştere, la nivel european, în prima lună a anului, potrivit statisticii ACEA (Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile) publicate astăzi.
În ianuarie, la nivel european, au fost înmatriculate cu 68,6% mai multe autoturisme Dacia, în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut (16.960 de unităţi, faţă de 10.059).
Performanţa obţinută de constructorul autohton este diametral opusă celei înregistrate de piaţa autohtonă de autoturisme – care, potrivit cifrelor ACEA, s-a prăbuşit, în ianuarie 2010, cu 84,6%.
Piaţa europeană de vehicule de pasageri a crescut în ianuarie cu 12,9 procente, în raport cu prima lună a anului trecut - până la un total de 1.058.860 de maşini noi înmatriculate.
Printre performerii începutului de an se regăsesc mărcile sud-coreene Hyundai (+53,2%) şi Kia (+37.6%), Mini - brandul englez deţinut de BMW (+36,9%), Skoda – marca din Cehia aflată în portofoliul Grupului VW (+28,8%), Lancia – reprezentantă a Grupului Fiat (+27,9%) şi Renault, proprietarul Dacia (+58%).
O lună proastă au avut Saab (-68,3%), Mercedes-Benz (-13,4%), Smart (-28,2%), Honda (-23,4%), Mazda (-24,8%) şi Chrysler (-26,4%).