Doua spoturi TV si trei pentru radio prin care ziarul CanCan isi promoveaza concursul Cancaniada au fost interzise de la difuzare, marti, de CNA, pe motiv de publicitate inselatoare. Mai exact, fara sa prezinte clar si explicit regulamentul de concurs sau o sursa pentru accesarea acestuia, spoturile indica ca sigur un castig de 1 milion de euro, in conditiile in care sansele ca premiul sa fie acordat sunt aproape nule - de 0,8%, conform argumentatiei aduse de Adevarul Holding, care a reclamat spoturile. Tot marti, CNA a somat public posturile Realitatea TV, Antena 3 si Antena 1 pentru difuzarea repetata la stirile din 6 si 7 februarie a unei scene in care soferul unui autobuz RATB loveste un pasager cu pumnii si picioarele.
Potrivit reclamatiei dezbatute marti la CNA, citit cu atentie, regulamentul concursului promovat de ziarul CanCan dezvaluie faptul ca finalistul concursului si posibilul castigator al milionului de euro va fi desemnat in doua etape. Astfel, intr-o prima faza, dintre castigatorii premiilor din taloanele vandute odata cu ziarul va fi desemnat prin tragere la sorti finalistul concursului. Ulterior, acesta va fi pus sa aleaga unul dintre 125 de plicuri. Insa, doar unul singur dintre acestea contine marele premiu de 1 milion de euro, celelalte avand cate 10.000 de euro. Prin urmare, finalistul concursului are, conform calculelor Adevarul Holding dezbatute la CNA, doar 0,8% sanse sa extraga marele premiu CanCan.
In decizia de somare cu intrare in legalitate a posturilor care difuzeaza spoturile de promovare a concursului Cancaniada, CNA a tinut cont de o sesizare primita din partea Adevarul Holding si o decizie a RAC (Romanian Advertising Council).
Potrivit RAC, unul dintre cele trei spoturi TV care promoveaza Cancaniada in audiovizual a fost deja modificat pentru a fi in acord cu legea. Prin urmare, decizia de somare a