Notorietatea fostului dictator Nicolae Ceasusecu face ca numele acestuia sa fie folosit intens de agentiile pe publicitate din Romania, ajungand sa fie asociat chiar si cu reclame la prezervative sau ciocolata, spre nemultumirea mostenitorilor sai.
Numele Ceausescu a fost inregistrat la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci in urma cu doi ani, de catre Valentin Ceausescu, fiul dictatorului, in incercarea de a pune capat folosirii acestuia in publicitate, informeaza AP.
Din cauza celebritatii sale, numele celui mai cunoscut roman din ultimul secol, cum il numesc jurnalistii straini, a ajuns sa fie folosit in campanii publicitare pentru produse din cele mai diverse, in ultimii ani, fie ca vorbim despre camere de hotel, ciocolata, telefonie mobila sau prezervative.
Ceausescu costa 2.300 de euro
"Vrem doar ca oamenii sa nu mai exploateze acest nume", le-a spus Valentin Ceausescu jurnalistilor de la Associated Press, dupa ce a dat in judecata, in luna ianuarie a acestui an, o companie romaneasca de teatru, pentru punerea in scena a unei piese intitulate "Ultimele ore ale lui Ceausescu".
Mostenitorul fostului dictator recunoaste ca de data acesta a fost vorba despre o manifestare artistica si nu are mari sanse sa catige procesul, insa demersul sau are rolul de a-i avertiza pe cei care ar vrea sa foloseasca numele tatalui sau in scopuri comerciale ca risca sa fie dati in judecata.
Valentin Ceausescu cere interzicerea piesei "Ultimele ore ale lui Ceausescu"
Associated Press arata ca, in anii trecuti, numele si imaginea lui Ceausescu au aparut reclame la servicii de telefonie mobila, ciocolata si apartamente, unele dintre ele fiind nu tocmai politicoase si deranjante pentru fiul si nepotul fostului dictator.
Un exemplu in acest sens ar fi o reclama din 2005 in care producatorii