Lumea modei a fost zguduită la mijlocul acestei luni de dispariţia designerului britanic Alexander McQueen. Acesta a ieşit de pe scena lumii devreme, la nici 40 de ani, pe care urma să îi împlinească la 16 martie.
McQueen şi-a pus capăt zilelor în dimineaţa de 11 februarie, pe fondul unei depresii cauzate de decesul mamei sale survenit cu puţine zile în urmă. Decizia lui McQueen de a-şi lua adio la apogeul carierei a generat stupoare şi şoc în industria modei şi a showbizului.
Specialist al efectelor dramatice, creatorul britanic a „executat" o ieşire neaşteptată şi extrem de regretată, atât printre vedetele cărora le-a definit stilul vestimentar de-a lungul anilor, cât şi printre autorităţile britanice. Ridicat la rangul de „valoare naţională", distins de patru ori cu titlul de „Designerul anului", McQueen a avut o contribuţie semnificativă la afirmarea Marii Britanii ca pu-tere mondială în sfera modei.
McQueen şi-a consolidat o reputaţie fabuloasă în cei peste 15 ani de activitate, mai întâi ca şef al departamentului de creaţie al casei de modă Givenchy şi ulterior în calitate de deţinător al mărcilor care îi poartă la ora actuală numele. McQueen s-a consacrat ca unul dintre cei mai doriţi designeri de către vedetele aflate în căutarea unui stil unic, şocant.
Printre „clientele" sale fidele figurează cântăreţele Rihanna, Björk şi Lady Gaga, supranumită „muza neoficială a lui Alexander McQueen". Popularitatea creatorului a înregistrat o ascensiune uluitoare în săptămâna imediat următoare tragicei sale dispariţii. Celebrele sale eşarfe cu imprimeuri de cranii, purtate de vedete precum Sienna Miller, Kylie Minogue sau Naomi Campbell au înregis-trat creşteri ale vânzărilor de până la 1400 la sută.
Potrivit apropiaţilor, designerul ar mai fi avut tentative de sinucidere, pe fondul unei depresii, din ce în ce mai pronunţată în perioada rec