Programul Rabla ar trebui sa scoata din circulatie 213 automobile mai vechi de 10 ani in fiecare zi a acestui an pentru a indeplini plafonul de 60.000 de unitati propus de Ministerul Mediului.
In cursul anului trecut Rabla a avut un randament scazut, in conditiile in care au fost casate 32.000 de automobile, adica 104 pe zi, jumatate din plafonul propus.
"Anul trecut am avut o cadere economica de 7%, care nu a permis indeplinirea programului. In 2010 se prevede o crestere economica de 1,3%, astfel ca si din acest motiv speram ca va fi mai bine. Acum exista si posibilitatea de tranzactionare a voucherului, ceea ce va da posibilitatea oamenilor sa aduca mai multe rable", a declarat prim-ministrul Emil Boc.
Prima modificare pe care o aduce Rabla din acest an este posibilitatea utilizarii a pana la trei vouchere, obtinute prin casarea a cate unui autovehicul, pentru achizitia unei masini noi. Programul nu impune o limita maxima de vouchere pentru persoane fizice, in timp ce pentru persoanele juridice s-a stabilit o suma maxima de 200.000 de euro.
"Cu trei tichete ai deja 2.800 de euro, mai pui 4.000 - 4.500 de euro si poti lua o masina buna", a completat ministrul mediului, Laszlo Borbely.
El a adaugat ca au fost luate masuri pentru securizarea voucherelor si a limita posibilitatea falsificarii lor. In plus voucherele, pentru a fi valabile, trebuie sa fie insotite de certificatul de proprietar, de radiere si cel de distrugere.
Dupa lansarea programului "Rabla" ministrul mediului a declarat ca la 20 martie va fi lansat si programul similar pentru tractoare.
In 2009 programul a inceput cu intarziere, dupa ce a fost lansat la 1 martie, iar primele vanzari efective au avut loc in ultimele zile ale lunii.
"Avand in vedere ca voucherele se tranzactioneaza deja la mica publicitate, se poate acoperi intregul volum al programu