Automobilul compact japonez cu propulsie alternativă Honda CR-Z, care va fi prezentat în premieră europeană, la Salonul Auto de la Geneva de luna viitoare, ar putea fi comercializat şi într-o versiune sportivă numită, clasic, Type R.
Verisiunea europenă a modelului coupe hibrid Honda CR-Z va fi prezentată, luna viitoare, la Salonul Auto de la Geneva.
O variantă cu adevărat sportivă a compactului Honda se află deja în planurile constructorului, susţine ediţia online a revistei britanice ”Auto Express”.
Honda CR-Z este un coupe compact, în genul cunoscutului Volkswagen Scirocco, cu 2+2 locuri.
Sistemul de propulsie paralel hibrid IMA (Integrated Motor Assist) este alcătuit dintr-un motor în patru cilindri pe benzină de 1.5 litri, care dezvoltă 110 cai-putere, şi o unitate electrică (14 CP). Transmisia (la puntea faţă) se face prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu 6+1 trepte – o premieră în domeniu.
Potrivit ”Auto Express”, tunerul Mugen pregăteşte de zor versiunea sportivă – Type R – a coupelului hibrid.
Maşina va folosi acelaşi motor pe benzină, care va fi convins să dezvolte acum 150 de cai-putere (cu 40 mai mult ca varianta standard). Într-o notă similară, unitatea electrică ar urma să genereze 50 de cai-putere (cu 36 în plus faţă de modelul de bază).
Honda CR-Z Type R se va comporta ca un model cu adevărat sportiv, urmând să accelereze de la zero la 100 km/h în aproximativ şase secunde.
Coupe-ul Honda CR-Z va fi comercializat din vara acestui an şi în România. Gama de preţuri urmează a fi anunţată cu ocazia prezentării de la Geneva.
Revista britanică ”Autocar” sugerează că hibridul compact Honda va costa, în Regatul Unit, cel puţin 18.000 de lire sterline (circa 20.500 de euro).