Constructorul auto japonez are noi probleme de imagine, după ce o prezentare internă, în care era elogiată iniţiativa managementului de a salvat mai multe sute de milioane de dolari (prin limitarea unor rechemări la service şi eludarea unor directive federale), a ajuns în presa nord-americană.
Un document oficial Toyota, ajuns în presa americană, pare să arate că producătorul auto japonez ar fi preferat să salveze mai multe sute de milioane de dolari, decât să întreprindă acţiunile necesare – şi costisitoare – de soluţionare a unor probleme tehnice identificate la automobilele pe care le-a comercializat în Statele Unite, informează ”Los Angeles Times”.
Şefii diviziei americane Toyota au semnalat, într-un document intern datat 9 iulie 2009, că au scutit compania japoneză de cheltuieli estimate la peste 200 de milioane de dolari printr-o campanie limitată de rechemări la service şi prin amânarea implementării unei noi directive federale, care prevedea obligativitatea introducerii airbagurilor laterale.
Acelaşi document punctează faptul că disfuncţionalităţile în regimul de funcţionare a pedalei de acceleraţie constituie o problemă de siguranţă importantă în cazul unor modele precum Lexus ES, Lexus LS, Camry şi Tacoma. Cu alte cuvinte, constructorul japonez ştia cu multe luni înainte de a demara uriaşa campanie de rechemări la service de existenţa acestor problemele tehnice.
Compania Toyota a negat că datele prezentate de actul deţinut de presa americană o incriminează. Un purtător de cuvânt Toyota a reiterat faptul că siguranţa clienţilor săi este prioritatea numărul unu pentru producătorul auto japonez. ”A trage o altă concluzie, pe baza unei prezentări interne, este complet greşit”, a susţinut oficialul Toyota.
Toyota a rechemat, în ultimele luni, peste opt milioane de automobile la service, în urma unor p