Vectra A sau B sunt nume care vor ramane in sufletul multora dintre romani datorita modului extraordinar in care te simteai rasfatat atunci cand te urcai la volan, la un pret decent. Insignia vrea sa faca uitata dezamagirea numita Vectra C si sa recucereasca fanii Opel. A reusit?
Design 9/10
Opel a pornit la drum cu un nume nou, cu alura premium si pretentii pe masura. Insignia a reusit sa convinga in scurt timp nu doar presa (care i-a acordat titlul de Masina anului in Europa lui 2009), ci si cumparatorii, fiind un model care sta foarte bine in vanzari intr-un an altminteri dezastruos.
Doar uitati-va la cum arata si veti intelege. Toate greselile lui Vectra C au fost corectate. Avem linii fluide, un calandru de vis, o linie laterala marcata de forma de lama de pe usi si un spate superb. Da, as fi vrut niste faruri chiar mai cutezatoare, insa chiar si asa noul Insignia este la ani lumina de fosta Vectra. Iar in realitate masina arata chiar mai bine decat in poze.
Performante 8/10
Insignia EcoFlex are o motorizare diesel de 160 de cai putere, care beneficiaza de toate tehnologiile Opel pentru reducerea emisiilor de CO2 si a consumului de carburant. Din aceasta cauza, te-ai astepta ca performantele dinamice sa fie si ele in zona cuminteniei verzi.
Lucrurile, din fericire, nu stau chiar asa. OK, cele 9.5 secunde necesare pentru a prinde 100km/h cu plecare de pe loc nu sunt ceva fenomenal, mai ales cand vorbim de cei 160CP ai masinii. Si asta din cauza ca masina are peste 1.5 tone la gol. Insa cuplul maxim de 380Nm disponibil integral intre 1.750 rpm si 2.500 rpm, precum si etajarea scurta a primelor doua trepte de viteza ii ofera soferului rezerve suficiente de putere pentru a face depasirile rapid, fara stress.
In oras esti ajutat de directia cu reactie rapida, care iti invarte masina ma