Akio Toyoda, seful Toyota admite in depozitia pregatita pentru audierea in fata Congresului american ca producatorul s-a extins prea repede, aceasta fiind una din cauzele problemelor de calitate ce au determinat compania sa recheme pentru verificari 8,7 milioane de masini pe plan global. Toyoda spune ca in viitor compania va tine cont mai mult de clienti cand e sa decida daca un recall e oportun sau nu si adauga ca incurajeaza managerii de top sa testeze ei insisi masini pentru a vedea daca sunt probleme, scrie AFP.
"Eu, la fel ca si Toyota nu sunt perfect. Uneori gasim defecte. Dar in astfel de situatii ne oprim, incercam sa intelegem problema si facem schimbari pentru a imbunatati lucrurile", spune Toyoda in depozitia pregatita pentru audierea in Congres.
"In ultimii ani afacerile Toyota s-au extins foarte rapid. Sincer, ma tem ca ritmul in care am crescut a fost prea rapid",a admis numarul unu de la Toyota care a adaugat. "As vrea sa subliniez ca lista de prioritati a Toyota a fost dintotdeauna: Unu: Siguranta, Doi: Calitate, Trei: Volume. Aceste prioritati au devenit neclare si nu am fost in stare sa ne oprim, sa gandim si sa aducem imbunatatiri asa cum faceam inainte si pozitia noastra puternica in care ascultam vocea clientilor pentru a face produse mai bune s-a diminuat intr-un fel".
Seful celui mai mare constructor auto a mai recunoscut ca problemele au luat amploare si din cauza ca nu s-a tinut cont suficient de parerile clientilor, dar promite ca lucrurile se vor schimba.
Toyoda a mai spus ca drept consecinta, pentru a rezolva pe viitor problemele va schimba modul in care se va decide la nivelul companiei daca un recall este sau nu necesar. Pana acum, o singura divizie lua aceasta decizie, insa se mai adauga un pas, pentru ca si parerile clientilor sa se faca auzite. In plus, fiecare regiune va avea putere mai mare de