Potcoava şi semnul omega vor deveni, alături de struţ, embleme omologate ale Cetăţii Bistriţa. Municipalitatea lucrează la un proiect de brand turistic al oraşului care să includă simboluri ale fostului burg medieval.
Proiectul, în valoare de aproape un million de lei, este inspirat din modelele europene de promovare turistică. Străinii care trec prin oraş vor putea cumpăra, printre alte suveniruri, şi articole ce reprezintă struţi (simbolul prosperităţii şi al norocului în comerţ), potcoave (semn al meşteşugurilor bistriţene) sau chiar obiecte cu semnul omega (reprezentarea pasajelor vechi din oraş).
Brand turistic în stil european
Istoricul de artă Vasile Duda spune că ideea de a exploata simbolurile vechi ale cetăţii urmează un trend european de promovare turistică. „Aşa a făcut şi oraşul Besancon, care a ales o fundiţă, ca semn de legătură între trecutul şi prezentul localităţii. O emblemă există şi la Sibiu, de când a fost declarat oraş al culturii, iar astfel de simboluri se regăsesc în oraşe ca Paris, Londra sau Roma", spune istoricul. Şi primarul Ovidiu Creţu crede că nu se poate face turism fără un brand. „Se ştie că Bistriţa este o destinaţie de tranzit şi trebuie să devină una de turism real. Reclama este sufletul comerţului şi al turismului, iar reclama nu se poate face fără un brand", crede Creţu.
Bistriţa, cetatea pasajelor şi a comerţului
Simbolistica struţului cu potcoavă în cioc se regăseşte pe prima stemă a oraşului, ce datează din perioada medievală. Florin Săsărman, preşedintele Asociaţiei Bistriţa Medievală, spune că oraşul a fost mereu un centru cu flux comercial. „Struţul cu potcoavă reprezintă prosperitatea şi norocul în comerţ, încă din perioada medievală şi este păstrat pe stema oraşului până azi", spune Săsărman. Semnul omega este reprezentarea pasajelor. „Semnul arcului este folosit pentru promovar