Dublarea in limba romana a desenelor animate de pe Cartoon Network, dezaprobata de multi dintre telespectatorii adulti, a adus cresteri semnifcative de rating postului de televiziune, care detine acum o cota de 40% pe piata programelor pentru copii, a declarat Gordana Duspara Moriarty, vicepresedinte al Turner Broadcasting System pentru Europa Centrala si de Est.
“Cand am localizat Cartoon Network, ratingurile au crescut considerabil. Stiu ca parintii au aceasta nostalgie ca cei mici sa invete limba engleza de la televizor. Dar copiii se plictisesc, vor sa fie distrati cand se intorc de la scoala. Nu se uitau la noi la fel de mult inainte pentru ca acum chiar ne inteleg. Copiii faceau zapping pe Cartoon Network, acum raman”, a spus Moriarty.
Potrivit acesteia, Cartoon Network este disponibil si in limba engleza, prin pachetele digitale ale operatorilor RCS&RDS, Romtelecom si UPC.
Cartoon Network este cel mai urmarit post TV pentru copii, in Romania, cu o cota de piata de 40% si un reach de 73% pe intervalul de varsta 4-15 ani. Emite cel mai urmarit program pentru copii, Total Drama Island.
Compania-mama a Cartoon Network, Turner Broadcasting System, mai detine in Romania canalele Boomerang si TCM (seara, dupa incheierea programului Cartoon Network). Operatiunile sunt conduse, in cea mai mare parte, de la biroul din Londra. Turner Broadcasting are un birou si la Bucuresti, format din trei oameni: un manager si un asistent pe distributie si un PR executive.
Incepand din 2008, Cartoon Network vinde spatiu publicitar prin regia Cable Direct, parte din grupul Centrade. Boomerang si TCM nu vand deocamdata publicitate. Veniturile Cartoon Network au fost, in 2009, cu aproximativ 30% mai mici decat estimarile, potrivit lui Moriarty. “Cand am facut bugetul pentru 2009 ne-am gandit ca va fi un an dificil, dar nu atat de dificil precum a fost. A