Din cauza faptului ca majoritatea traseelor de autobuz din oras se suprapun cu cele de tramvai, autovehiculele de mare tonaj au ajuns sa transporte aer in loc de calatori. In afara de avantajul capacitatii mari de care dispune si de nivelul de poluare aproape inexistent, tramvaiele reprezinta un mijloc de transport mult mai viabil, datorita vitezei de deplasare. Avand sinele foarte aproape de axul drumului, putine sunt sansele ca un tramvai sa ramana blocat intr-un ambuteiaj. In Iasi, traseele de autobuz se suprapun intr-o proportie covarsitoare cu autobuzele, rezultand un sistem de transport ineficient si costisitor. Este si cazul traseelor de autobuz 19 si 30, care circula pe acelasi tronson cu tramvaiul 2 pe aproximativ jumatate din itinerariu. Mai mult decat atat, cele doua trasee de autobuz merg in tandem circa 70 la suta. Cartierul Copou reprezinta unul din tronsoanele cele mai aglomerate de autobuze si tramvaie, in zona regasindu-se patru mijloace de transport pe roti si doua pe sine.
Trasee suprapuse
Autobuzele 41, 28, 28 barat si 43 barat urca spre aceeasi destinatie cu tramvaiele 1 si 13, in ajutor sarindu-le si microbuzele 14 si 28. Ultimul dintre acestea se ia la intrecere, in cartierele Dacia si Alexandru cel Bun, cu tramvaiele 5, 6 si 11. Suprapunerea traseelor nu se regaseste numai la nivelul transportului pe sine cu cel pe patru roti, ci si in cazul unor autobuze. De exemplu, itinerariile 43 si 43 barat sunt aproximativ 75 la suta din cursa unul in spatele celuilalt, pana la Piata Mihai Eminescu. Traseul microbuzului 28 este, in schimb, cel mai elocvent pentru a demonstra ineficienta acestor mijloace de transport in comun. In afara de faptul ca, de cele mai multe ori, microbuzele efectueaza transport in regim de taxi, multi dintre calatori urcandu-se si coborand numai la capat de linie, traseul 28 nu face decat sa sup