Înainte de vârsta majoratului, mai mulţi elevi orădeni dezvoltă calităţi de antreprenori cu firme virtuale. Doi tineri şi-au făcut debutul în lumea advertisingului prin bannere executate manual, din nucă de cocos, boabe de cafea sau orez.
Andreea Purcar are doar 17 ani şi a reuşit să pună pe picioare, alături de câţiva colegi, o firmă virtuală de advertising. Eleva învaţă la Colegiul „Dimitrie Leonida”, profilul administrativ, şi a ales publicitatea pentru că vrea o carieră în domeniu. „Faptul că proiectul firmelor virtuale a fost introdus în toate şcolile a fost o mare şansă pentru mine. Profesorii ne-au dat libertatea de a alege un domeniu de perfecţionare. Publicitatea mi s-a părut atrăgătoare şi utilă în acelaşi timp”, a explicat eleva.
Alături de colegii ei, Andreea a creat o firmă de advertising, numită Leo Star. „Am studiat cu atenţie piaţa, pentru a vedea oferta concurenţei. Apoi, am încercat să găsim soluţii pentru a ne promova produsele”, a povestit, pentru Adevărul de Seară Oradea, Andreea.
Bannere din orez şi cocos
Dacă pentru invitaţii, afişe sau prezentări în power-point elevii au respectat reţeta clasică, la bannere au pariat pe inedit. „Rolul lor este să atragă atenţia, aşa că am ales produse neobişnuite”, a mărturisit partenerul Andreei, Cătălin Vaida. „Pe suport de lemn am depus silicon şi am lipit, bob cu bob, cafea, orez, porumb, presărate cu nucă de cocos”, a spus băiatul. O altă soluţie de promovare sunt prăjiturile şi torturile cu sigla firmei sau mărţişoarele executate manual. „Chiar dacă e o firmă virtuală, vom construi un site la care să aibă acces toţi oamenii. Astfel avem feed-back, aflăm nevoile reale ale potenţialilor clienţi”, a afirmat Vaida. „Avantajul proiectului este că elevii vor avea pe CV un curs virtual de antreprenor”, a motivat experienţa elevilor săi Ioan Manea, profesor de discipline econom