Tinerii îşi dezvoltă spiritul întreprinzător prin activităţi reale, dar în firme fictive. În luna martie, liceul târgoviştean va fi reprezentat la două târguri internaţionale pentru firmele de exerciţiu, cum sunt numite afacerile virtuale ale elevilor.
Firma de exerciţiu este o metodă de învăţare, prin care elevii liceelor economice şi tehnice pot pune în practică ceea ce învaţă la orele de teorie. Metoda a fost implementată la nivelul Colegiului Economic “Ion Ghica” din Târgovişte, din anul 2003 şi face parte din planul de învăţământ. “În prezent, în liceu, funcţionează 18 firme. Ele sunt înregistrate la ROCT, Centrala Reţelei Firmelor de Exerciţiu sau a Întreprinderilor Simulate din România. Avem documentaţia ca la o firmă reală, dar capitalul este virtual”, ne-a explicat Roxana Georgescu, unul dintre profesorii implicaţi în proiect.
Joaca de-a “firma” este educativă
Firmele de exerciţiu îi cuprind pe toţi elevii de la clasele a XI-a şi a XII-a. „Firmele de exerciţiu se înregistrează la începutul şcolii. Elevii îşi împart rolurile. Managerul e ales prin vot şi rămâne în această funcţie. Ceilalţi trec prin toate posturile”, ne spune Cristina Tanislav, profesoară de marketing şi coordonator al proiectului. „Nu avem voie să preluăm date din viaţa reală. Firma este continuarea firească şi necesară a instruirii de bază. Ei folosesc cunoştinţe de la diverse discipline: economie, contabilitate, comerţ, limbi străine, informatică, drept şi legislaţie, marketing etc.”, spune Roxana Georgescu.
În luna martie, câteva dintre firmele de la colegiul târgoviştean vor participa la două târguri internaţionale, la Barcelona şi la Praga. „La Barcelona, va participa firma Florart, care se ocupă cu comercializarea florilor şi cu aranjamentele florale. La Praga, vor participa DolceVino, Delicious şi Matin de Passion. Vor fi patru concursuri: spot TV, prezen