Compania Construcţii Aeronautice SA Ghimbav, unui dintre puii IAR Ghimbav, şi-a programat pentru acest an venituri de 4,492 milioane de lei şi cheltuieli de 4,462 milioane de lei, se arată în Bugetul de Venituri şi Cheltuieli făcut public pe site-ul Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri. Profitul estimat pentru acest an este de doar 30.000 de lei, o cifră bună dacă luăm în considerare că anul trecut compania era aproape de a fi închisă.
Deşi toată lumea se aştepta ca planul de restructurare al companiei Construcţii Aeronautice Ghimbav să continue şi în acest an cu disponibilizarea de personal, directorul societăţii, Traian Tomescu, a luat decizia de a nu recurge la trimiterea în şomaj a unei părţi din cei 50 de angajaţi deoarece „există contracte până în luna mai cu Aeroclubul României”.
„După aceea va trebui să vedem ce vom face, dacă cei de la Aeroclub vor continua comenzile, pentru că ei reparaţii mai au de făcut, dar ar trebui să aibă şi bani cu care să plătească aceste reparaţii”, a spus directorul companiei braşovene.
Acţionarii companiei Construcţii Aeronautice SA Ghimbav au abilitat, la finele anului trecut, conducerea companiei să caute posibili investitori pentru asocierea în participaţiune, înfiinţarea unei societăţi cu capital mixt pe structura activelor productive ale societăţii, precum şi închirierea activelor şi mijloacelor fixe care concură la realizarea obiectului principal de activitate. În acelaşi timp, conducerea a fost abilitată să fructifice oportunităţile oferite de Legea concordatului preventiv.
În urmă cu trei ani, partenerul american al companiei, Liberty Aerospace, era foarte interesat de o asociere cu ICA Ghimbav şi chiar de cumpărarea societăţii, dar AVAS a amânat luarea unei decizii în acest sens. După apariţia crizei, americanii s-au retras încet, reducând treptat comenzile către fabrica de