Constructorul american General Motors (GM) a primit noi oferte pentru preluarea filialei sale 4x4 Hummer, pe care în prezent le analizează, a declarat pentru AFP o sursă apropiată afacerii, care însă nu a precizat nici numărul ofertelor şi nici cine ar fi cumpărătorii interesaţi.
GM a anunţat, miercuri, eşecul vânzării filialei sale Hummer către compania chineză Tengzhong şi a decis că marca ar urma să dispară, ceea ce ar antrena desfiinţarea a aproximativ 3.000 de locuri de muncă aferente producţiei.
Fără a recunoaşte oficial că au fost noi oferte de preluare, un purtător de cuvânt al Hummer a explicat că "aşa cum a fost şi în cazul Saab", când o vânzare anunţată a eşuat "se primesc şi alte oferte".
300 de maşini Hummer în România
Dealerii din România nu cred că cei de la General Motors chiar sunt hotărâţi să pună capăt afacerii Hummer. Nicolae Sorescu, director de vânzări la Radacini Grup, unul dintre dealerii Hummer din România, este de părere că anunţul despre închiderea fabricii nu este decât o simplă modalitate prin care GM îşi face publicitate.
„Procedează exact la fel precum au facut-o şi în cazul Saab. O vindem, n-o mai vindem, o închidem, dar până la urmă o vindem! Nu cred că cei de la GM vor cu adevărat s-o închidă, ci doar să facă vâlvă, pentru a atrage noi cumpărători", consideră Nicolae Sorescu.
Acesta susţine că în România există, în prezent, în circulaţie, aproximativ 300 de maşini Hummer. Nu toate sunt şi înmatriculate în ţară, pentru că asta implică nişte costuri suplimentare.
BGS, flotă de 60 de maşini
Dealeri de Hummer sunt foarte puţini în Romania, nu mai mult de patru. În primul rând pentru că vânzările sunt slabe, dar şi pentru că taxele, consumul şi întreţinerea unei astfel de maşini te costă o avere.
Cel mai mare proprietar de Hummer din România este compania de