Un sondaj recent din Marea Britanie a scos la iveală faptul că cititorii aleg mai mult ziare online decât tipărite. Ştirile online se alfă pe locul trei în topul popularităţii, după ştirile din reţele locale de televiziune şi cele din reţelele naţionale, potrivit unui studiu al Pew Research Center.
„Accesul la ştiri a devenit sinonim cu oricând, oriunde şi oricum”, potrivit studiului. Ziarele în Marea Britanie şi Statele Unite se confruntă cu puternice probleme financiare din cauza crizei economice. Aşa au ajuns mulţi manageri la ideea de a taxa conţinutul online.
Studiul a arătat că agregatoarele de ştiri ca Google News şi AOL sunt cele mai des folosite platforme, urmate de site-urile CNN şi BBC.
Obiceiuri în schimbare
Aproape 61% dintre cititorii chestionaţi au spus că zilnic intră pe Internet în căutare de ştiri, în timp de 78% deschid un post local de televiziune, iar 71% un post naţional de televiziune, ca NBC, CNN sau Fox News, iar 54% ascultă programe de ştiri la radio.
Mai mult de 90% dintre consumatorii de mass media apelează la mai multe canale de ştiri, iar 57% aleg între două şi cinci site-uri cu ştiri, potrivit studiului.
„Americanii, în general, nu mai au un site favorit de ştiri, ci caută fără scop prin cele de ştiri”, a declarat directorul adjunct al Pew Research Center Project for Excellence in Journalism, Amy Mitchell.
Mai mult, cifrele indică faptul că numărul de cititori tradiţionali ai ziarelor naţionale, cum ar fi New York Times, a scăzut cu 50%. Majoritatea ziarelor americane stau prost cu banii, din cauza scăderii pieţei de publicitate.
Spre exemplu, anul trecut, Seattle Post-Inteligencer a fost la un pas de închidere, în timp ce Chicago Tribune şi San Francisco Chronicle au apelat la restructurări serioase de personal.
Da