Afaceri spectaculoase, care au dus la crearea unor corporatii multinationale, cu sute de reprezentante si zeci de mii de angajati, au plecat de la o idee banal de simpla, dar la care nu s-a gandit nimeni sau chiar de la un pont. Adica, o informatie valoroasa, cu privire la o oportunitate de piata, un portofoliu de clienti neexploatat, o inventie ramasa nevalorificata.
Pe aceasta idee merge si unul dintre cele mai interesante site-uri de oportunitati de afaceri, www.ponturi.ro. Inscrierea la acest "magazin" virtual de idei si ocazii antreprenoriale nu e una simpla – sunt acceptate doar firme reale, cu potential. Conceptul portalului e destul de simplu si ingenios. De exemplu, un antreprenor vrea sa se dezvolte intr-o anumita zona, dar nu are disponibilitatea, resursele sau timpul necesar sa o faca. In acelasi timp, in acelasi domeniu, un tanar manager, din zona vizata, vrea sa arate ce poate, pe exact acelasi segment. In cazuri de acest gen, ponturi.ro nu face decat sa-i puna pe cei doi in legatura. Poate printr-un mecanism similar celui de pa un site de matrimoniale. "Se doreste crearea unei Agora virtuale de intalnire a cererii si ofertei pe piata libera romaneasca in conditii de competitivitate economica", spun initiatorii paginii web. Acestia nu se opresc insa la acest nivel, intentionand si realizarea unei liste negre a persoanelor juridice private sau oficiale "care incalca grav regulile jocului economic liber si credibil, prin practici monopoliste, neconcurentiale, interventioniste, cat si prin relele tratamente aplicate competitorilor, clientelei sau angajatilor proprii".
Pe Timis, de pilda, sunt valabile oferte legate de incheierea unui parteneriat cu o firma de pe plan local care detine "utilaje pentru productia diverselor produse de materiale plastice, cu o mare capacitate de productie", sau cu o companie specializata pe alarmare la efractie