Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă s-a întrunit în această după-amiază pentru a analiza cauzele, împrejurările şi măsurile întreprinse pentru remedierea urmărilor accidentului de pe Faleza Superioară, de pe 14 februarie 2010.
Specialiştii au stabilit că accidentul s-a produs ca urmare a dezgheţului, cantităţilor importante de precipitaţii, traficului intens, dar şi datorită nivelului ridicat al Dunării, toate acestea creând presiune în colector, care a cedat şi din cauza vechimii (a fost construit înainte de anul 1900 şi a mai suferit o avarie în 1960).
„La această dată, se lucrează în regim de urgenţă, s-au săpat circa şapte metri şi se estimează că într-o săptămână se va putea ajunge la bolta colectorului care urmează a fi refăcut din beton armat. Săpăturile, însă, au fost îngreunate şi de lucrările la staţia de pompare din apropiere, pe programul ISPA, şi s-a dispus oprirea acestora până la remedierea avariei”, a precizat purtătorul de cuvânt al Prefecturii, Petrica Paţilea Crângan
Traficul din municipiul Galaţi este dificil acum din cauza devierii de pe faleză, dar şi pentru că lucrările pe multe din străzile incluse în programul ISPA au fost întârziate. Este astfel îngreunată şi intervenţia în situaţii de urgenţă, fapt pentru care Ionuţ Cosmin Păun, prefectul judeţului Galaţi şi preşedinte al CJSU, a solicitat ca într-o săptămână să fie pus la punct un plan de măsuri clar, cu noile date din teren.
„La fiecare lucrare în parte trebuie să se precizeze şi timpii de execuţie estimaţi, care să fie aduşi la cunoştinţa publicului. Oamenii au dreptul să fie permanent informaţi, să ştie care sunt variantele pe care se poate circula,” a spus prefectul judeţului Galaţi, Ionuţ Cosmin Păun.