Cuvintele care se vor auzi cel mai des la Salonul Auto de la Geneva de anul acesta sunt "mic" si "hibrid". Automobilele de clasa mica, mai economice, sunt solutia-anticriza a producatorilor auto, iar conceptul masinilior-hibrid, mai putin poluante, i-a cucerit pana si pe asii vitezei, ca Lotus sau Ferrari, scrie Wall Street Journal.
Salonul, care se desfasoara intre 4 si 14 martie, aduce 30 de debuturi mondiale, dar si numeroase premiere la nivel european.
Editia din 2010 reuneste cei mai importanti producatori de masini care s-au intrecut in elaborarea de concepte electrice si masini hibride care sa se incadreaze in trendul ecologic din ultimii ani. Daca producatori ca Toyota sau Honda lanseaza in fiecare an noi concepte eco si aduc imbunatatiri masinilor hibride, noutatea vine anul acesta din partea producatorilor europeni precum Ferrari sau Porsche care lanseaza la Geneva versiunile ecologice ale unor masini de mare viteza.
Premiere, de la Dacia la Aston Martin
Desi domeniul auto a fost afectat de criza economica, producatorii lanseaza la Geneva o mai multe modele noi de masini, de la SUV-ul Duster de la Dacia, la Aston Martin, care ne arata cel mai mic model din gama, Cygnet.
Dacia Duster: Pentru romani e cel mai interesant model de la salon, primul SUV Dacia. Masina va fi lansata in aceasta primavara si e de asteptat ca preturile sa porneasca de la 12.000 - 12.500 euro si sa ajunga la 17.000 de euro pentru versiunile 4X4. Dacia Duster are 4,31 metri lungime si 1,82 latime, iar garda la sol va fi de peste 20 cm. Greutatea masinii va fi 1.180 kg in versiunea 4X2 si 1.280 kg in varianta 4X4. In Romania, masina va dispune de trei versiuni de motorizare: 1,6 litri, 110 CP benzina, plus doua diesel-uri de 1,5 litri, cu puteri de 85, respectiv 105 CP. Dacia estimeaza ca Duster va reprezenta peste 20% din pro