Autoritatea locală din Eforie a lansat ieri, proiectul privind „Creşterea interoperabilităţii sistemelor informatice din cadrul primăriei oraşului".
La eveniment a fost prezent primarul oraşului, Ion Ovidiu Brăiloiu, viceprimarul Robert Şerban, consilieri locali şi reprezentanţi ai Primăriei Eforie. Potrivit edilului-şef, proiectul este finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională, în cadrul Programului Sectorial „Creşterea Competitivităţii Economice" şi are ca obiectiv implementarea unui sistem TIC (Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor) în cadrul Primăriei Eforie, cu scopul creşterii interoperabilităţii sistemelor informatice. Concret, este vorba despre achiziţionarea unui soft şi a unor infochioşcuri, pentru Eforie Nord şi Eforie Sud, care să poată fi accesate în orice moment de către locuitorii oraşului sau de către turişti. „Va fi achiziţionat un soft simplu, care să poată fi accesat de oricine", a precizat primarul. De asemenea, acest soft va furniza aceleaşi informaţii şi pentru site-ul primăriei, astfel încât contribuabilii vor putea avea acces, de acasă sau de oriunde, la informaţiile privind, de pildă, plata taxelor şi impozitelor locale.
Primarul Brăiloiu a afirmat că valoarea totală a proiectului este de 2.427.957 lei, co-finanţarea asigurată de către Consiliul Local Eforie, de 40.807 lei, contribuţia autorităţii locale privind plata TVA este de 380.631 lei, iar cheltuielile neeligibile sunt în cuantum de 7.000 lei. „Proiectul va avea ca finalitate îmbunătăţirea calităţii serviciilor publice, eficientizarea informării locuitorilor şi asigurarea transparenţei", a mai spus edilul.
Stadiul de soluţionare al cererilor, consultat online
Implementarea proiectului cu finanţare europeană va avea ca finalitate şase servicii online, ce vor putea fi accesate atât de pe site-ul primăriei, cât şi de la infochişcuri. Concret, este vor