Google, Yahoo, Hi5, Facebook, MySpace, Twitter, Mebo, LinkedIn, YouTube, SecondLife, blog-urile si multe alte servicii digitale sunt componente indispensabile ale prezentei in mediul digital.
Indiferent daca vorbim despre lumi virtuale, comert electronic, motoare de cautare sau retele sociale, mediul virtual se combina cu existenta fizica si o modeleaza in moduri de neimaginat cu numai 10 ani in urma.
Majoritatea oamenilor detin o identitate digitala si actionam in aceasta noua economie – cea digitala – uneori chiar mai des decat in economia reala, dar modul in care utilizatorii relationeaza cu comunitatile virtuale se schimba permanent, tinand pas cu inovatia tehnologica.
Pe parcursul ultimilor 10 ani, companii mari si mici din industrii diverse au investit în afaceri in mediul electronic. Imbunatatirea conectivitatii on-line s-a dovedit a fi esentiala pentru succesul pe termen lung atat pentru companiile prezente in economia traditionala (fizica) cat si pentru companiile noi ce opereaza numai in economia digitala. Dar, in ciuda entuziasmului general si a acceptarii unanime a noilor paradigme de afaceri, numai unii dintre actorii economiei digitale au reusit sa identifice modele de afaceri de success in aceasta noua era virtuala.
Prima decada digitala (1994 – 2004) a fost caracterizata de inovatie in tehnologii care au furnizat in special functionalitati noi consumatorilor rezidentiali si mediului de business.
A doua decada digitala va aduce imbuntatiri semnificative in personalizarea si conectvitatea produselor si serviciilor digitale in moduri care nu erau posibile sau imaginabile in trecut.
Trecerea de la inovare la umanizare a dat nastere unor modele noi de afaceri de tip Web 2.0 care sunt atractive dar in acelasi timp schimba fundamental mediul concurential si implicit modul in care interactionam si ne derulam afacerile: