Scandalul iscat in jurul noii legi a functionarilor publici, votata marti in Camera Deputatilor, in pofida boicotului opozitiei, pune in lumina reflectoarelor una dintre cele mai importante, daca nu chiar cea mai importanta sursa a relelor din Romania - politizarea totala, de la secretar de stat la femeie de serviciu.
Invinsii de acum sunt la fel de vinovati in acest domeniu pe cat de important, pe atat de sensibil. PSD a fost chiar mama politizarii a tot ce misca in tara. PNL a preluat practica si a aplicat-o cu mare succes. PD-L politizeaza la randul sau masiv, desi si-a facut din politizare una dintre cele mai importante teme electorale pe vremea cand era in opozitie.
Istoria scandalului de acum incepe in perioada guvernarii Nastase. In 2003 a fost adoptata legea functionarului public, la presiunea Uniunii Europene care cerea o cat mai mare depolitizare a administratiei si o cat mai mare stabilitate pe functii.
PSD a acceptat voios reglementarea, gandita de Octav Cozmanca, pentru ca tocmai facuse curatenie si avea sansa de a-si fixa in functii proprii oameni, pasamite depolitizati peste noapte. Nici ca se putea pleasca mai mare.
Cand PSD a plecat de la putere, guvernele Tariceanu 1 si, mai ales, Tariceanu 2, care a avut viata mult mai lunga, au schimbat om cu om de prin deconcentrate, folosind tot felul de tertipuri ale legii. Prin deconcentrate intelegem de la inspectorate scolare, la spitale, directii agricole, OPC, directii ale finantelor publice, inspectorate de munca, directii agricole etc. Practic, intreaga administratie din teritoriu a devenit liberala pe linie.
Odata ajunse la putere, PSD si PD-L au purces la un proces galopant de feudalizare a Romaniei si n-au mai avut timp sa recurga la tertipuri si smecherii. Au repolitizat de-a dreptul, printr-o odonanta pusa sub semnul iesirii din ipocrizie,