» Legea invatamantului a ajuns la a patra varianta: ministerul propune admiterea
in clasa a IX-a pe baza unui examen si a unei recomandari din partea profesorului.
Modul in care trebuia sa se faca trecerea de la invatamantul gimnazial la cel liceal a suferit, dupa 1990, mai multe modificari. De la celebrele examene cunoscute sub denumirea de treapta I (examenul de admitere la liceu in clasa a IX-a) si treapta a II-a (admiterea la liceu in clasa a XI-a), care s-au desfiintat in 1992, s-a ajuns la admiterea pe baza mediilor generale din clasele V-VIII si examen de capacitate, in proportii egale. In timp, capacitatea a fost rebotezata in teste nationale, apoi teze unice, ca in prezent sa se revina la testele nationale asemanatoarre testarilor internationale. Propunerea de revenire la clasicul examen de admitere nu este noua, aceasta varianta existand si in precedentul proiect al Legii invatamantului, cel asumat de Guvernul Boc anul trecut.
Mai mult, destui parinti si directori de liceu au sustinut de multi ani ca admiterea pe baza de examen este cea mai judicioasa si obiectiva formula privind selectia elevilor si, deloc neimportant, modalitatea de inscriere in ciclul liceal sa nu se mai schimbe atat de des. In varianta Funeriu, fiecare institutie de invatamant ar urma sa aiba dreptul sa isi organizeze admiterea cum considera ca este mai bine, in functie de interesele pe care si le doreste fiecare liceu in atragerea viitorilor elevi. Examenul de admitere, care nu va putea fi pus in practica mai devreme de vara anului viitor, ar urma sa fie insotit si de un portofoliu educational aferent fiecarui elev care a terminat ciclul gimnazial.
Ideea instituirii unui asemenea portofoliu este unanim imbratisata atat de profesori, cat si de parinti. Singura cerere a parintilor este ca portofoliul educational – recomandari din partea pro