La Festivalul International de film de la Berlin, unul dintre filmele cele mai asteptate a fost thrillerul psihologic "Shutter Island" regizat de Martin Scorsese. Dupa vizionarea cu presa straina si locala, lumea s-a impartit in doua: unii au fluierat dezaprobator, iar altii au aplaudat.
Bulevardele berlineze erau tapetate cu afisele de la "Shutter Island". Toata lumea astepta cu nerabdare filmul lui Scorsese, cu Leonardo DiCaprio, in primul rand, dar si cu Ben Kingsley. Regizorul se incumeta sa puna la mare incercare nu numai atentia spectatorului, dar si memoria lui. Piesele trebuie adunate ca intr-un puzzle, iar la final nu strica sa aveti langa dumneavoastra un psihanalist dintre cei de elita, care v-ar putea fi calauza cinefila. Thrillerul conceput clar dupa modelul hitchcockian, respectiv al stralucitului "Spellbund"/"Fascinatie" din 1946, porneste de la un roman al lui Dennis Lehane, aparut in 2003, care l-a dus imediat cu gandul pe cineast la unul dintre filmele cult ale epocii mute "Cabinetul Doctorului Caligari" al genialului reprezentant al Scolii expresioniste Robert Wiene. Cunoscatorii isi vor aminti, insa, si de "Testamentul Doctorului Mabuse" al lui Fritz Lang.
Povestea se petrece in 1954, DiCaprio este un politist chemat pentru a elucida disparitia unei paciente dintr-un sanatoriu psihiatric extrem de straniu. Culmea, el vine pe aceasta insula, intr-o ambarcatiune, nesigura, ce-i drept, ceea ce-l face sa fie si mai chinuit de un rau de mare pe care nu si-l poate infrana (fireste ca te gandesti imediat la rolul lui din "Titanic" si zambesti macar in gand). Incetul cu incetul, itele se incurca tot mai tare, e pe cale sa izbucneasca un uragan, izolarea e totala, pe personajul principal il chinuiesc amintirile dintr-un lagar nazist, unde ajunsese ca militar american eliberator, dar ramasese marcat de grozaviile de acolo... Se