Dacă te plimbi prin zona Dorobanţi-Floreasca-Aviatorilor s-ar putea să te surprindă apariţia unei biciclete-cargo pe care scrie Recicleta. Sursa: ViitorPlus Nu este un nou tip de bicicletă, ci un proiect pilot de reciclare. Ideea aparţine organizaţiei ViitorPlus şi este inspirată din practicile ţărilor din vestul Europei, după cum spune coordonatorul proiectului, Veronica Andronache. A durat doi ani până să pună în practică ideea, explică ea, din cauza reticenţei cu care a fost privită din perspectiva costurilor, eficienţei şi apoi din cauza lipsei infrastructurii potrivite şi a fondurilor.
Reciclare + bicicleta= Recicleta
Numele de Recicleta provine de la combinarea cuvintelor reciclare şi bicicletă şi a fost o idee vehiculată la una dintre întâlnirile voluntarilor şi partenerilor ViitorPlus. Făcută după un model olandez, dar adusă din Franţa, cargo-bicicleta merge prin Aviaţiei, Floreasca, Barbu-Văcărescu, Dorobanţi, Aviatorilor.
Există şi o parte socială a proiectului, bicicletele fiind construite într-un atelier de reinserţie socio-profesională, unde lucrează oameni în dificultate. În Paris, ele sunt folosite pe scară largă în sectorul serviciilor unde înlocuiesc cu succes o maşină de curierat.
În Bucureşti, proiectul a fost lansat pe 22 septembrie, anul trecut, la Marşul Mobilităţii – O zi fără maşină în oraşul meu. „De la bun început am pornit cu ideea de replicabilitate. Ne-am dorit un proiect care să poată funcţiona în mai multe zone din Bucureşti şi din ţară”, spune Veronica Andronache. Precizează că pentru extinderea proiectului este nevoie de susţinere financiară. Ea a ajuns să se implice în proiect după ce asociaţia a făcut o prezentare în cadrul unui curs. Studentă fiind la Economia Mediului la ASE, a decis că trebuie să se dedice unei cauze în care crede.
Un ajutor pers