Tehnologiile avansate folosite pentru fabricarea bateriilor fac posibilă utilizarea acestora pentru alimentarea vehiculelor hibride sau electrice (EV). Astfel, modelele ecologice au costuri din ce în ce mai mici.
Dintre modelele prezentate în acest an de producătorii de automobile cu propulsie alternativă (hibride sau electrice), sedanul dezvoltat de compania americană Tesla Motors are cel mai mic preţ la suta de kilometri parcurşi. În categoria vehiculelor hibride, prototipul Opel Ampera are un cost mai mic decât popularul hibrid nipon Toyota Prius care „cere" 2,04 euro la 100 km parcurşi.
Tesla Model S Concept
Cu un design inspirat puternic de Maserati Quattroporte, prototipul californienilor de la Tesla prefigurează limuzina ecologică a viitorului deceniu, propulsată exclusiv electric. Modelul a fost dezvăluit încă din 2008 la o conferinţă de presă de însuşi guvernatorul Californiei, Arnold Schwarzenegger. Model S are o lungime de aproape cinci metri, un ampatament de aproape trei metri, iar versiunea break va beneficia şi de o bachetă pentru doi copii în spaţiul portbagajului.
Lipsa motorului clasic sub capota faţă eliberează un compartiment suplimentar ce poate fi utilizat pentru bagaje. În funcţie de sursa de alimentare (120V, 230V sau 480V), bateriile modelului Tesla Model S Sedan vor putea fi încărcate complet în doar 45 de minute (în cazul surselor de 480 V). Bateriile sunt plasate în podea şi sunt astfel proiectate încât pot fi schimbate mai rapid decât un schimb de ulei.
Autonomia maşinii se apropie de 500 de kilometri (în cazul pachetului opţional „extended range battery pack"), versiunea de bază acoperind doar jumătate din această distanţă. Model S este dotată cu o cutie de viteze automată „singlespeed transaxle", dar şi cu un sistem de tracţiune integrală, controlat electronic. Pentru un vehicul electric performanţele