Președintele României, Traian Băsescu, a ieșit la cumpărături! Oau, ce știre! E sâmbătă și, exceptând Congresul PNL, pe sumarul ziarelor și televiziunilor nu mai figurează mare lucru. Așa că hai pe urma lui Băse, poate, poate, supărat de vreun microfon prea agresiv, mai scapă vreo perlă care urcă traficul și audiența la tavan. Poate o face pe vreo jurnalistă ”țigancă împuțită” ori se mai leagă de sănătatea mogulilor.
Pentru cei mai puțin familiarizați cu presa: să fie clar, jurnaliștii nu se află în astfel de momente la fața locului ”din întâmplare”. Tot oamenii președintelui sunt cei care au responsabilitatea să anunțe (direct sau ”pe surse”) locul în care se va afla Băsescu (la ce hipermarket, la ce restaurant, la ce film etc.). Oamenii președintelui sunt cei responsabili ca presa să fie de față la momentul potrivit. Asta chiar dacă e vorba de jurnaliștii mogulilor. De fapt ei trebuie să fie acolo în primul rând J .
Am privit știrile cu Băsescu la shopping. Nimic agresiv. Nimic provocator. Nimic care să dea peste cap ratingul și audiența. Hmmm… Și atunci care să fi fost scopul acestei ieșiri? O simplă baie de mulțime? Explicația a venit doar la final. În parcare. Când Băsescu le-a arătat tuturor românilor cât de încăpător este portbagajul noii Dacia Duster pe care a achiziționat-o. Bun, mi-am zis, așadar nimic de comentat. Mai multe Dacia Duster vândute înseamnă mai multe încasări pentru Dacia, locurile de muncă păstrate și așa mai departe.
Nu sunt convins că unele televiziuni nu au fost părtașe la aceast tip de publicitate mascată – pentru că în știrile difuzate prezentatorii se feresc să dea numele hipermarketului în care Băsescu a făcut cumpărături (hă, hă, lasă că a făcut-o chiar Băsescu ) dar nu au vreo reținere să atragă atenția telespectatorilor asupra mărcii mașinii pe care o conduce președintele. Ok, cum spuneam, fiind vorba de un prod