Majoritatea oraşelor ţării au un deficit de spaţii comerciale, raportat la volumul vizitatorilor potenţiali. Dezvoltatorii de centre comerciale prezintă periodic statistici care anunţă un număr mare de persoane care le trec pragul. Aceşti oameni sunt doar vizitatori, nu şi cumpărători.
În 2009, pe teritoriul României existau 250.000 de metri pătraţi închiriabili (GLA) în centre comerciale, iar pentru anii următori s-au mai anunţat şi alte investiţii în dezvoltări de malluri.
„Chiar dacă volumul de spaţii comerciale în centre de tip mall va creşte în următorii ani, accesibilitatea la un centru comercial va rămâne, în unele oraşe româneşti medii, cu populaţie între 100.000 şi 200.000 de locuitori, cu mult sub media europeană, de 214 de metri pătraţi GLA la mia de locuitori", sunt de părere reprezentaţii Iulius Grup, dezvoltatorul a patru malluri din România. Într-un raport al companiei de consultanţă imobiliară Jones Lang LaSalle, municipiul Suceava, care are o populaţie de aproximativ 100.000 de locuitori, figurează ca o regiune cu deficit de spaţii de malluri, raportat la volumul de vizitatori potenţiali.
Studiu de caz: Suceava
Astfel, cel puţin teoretic, ar mai putea apărea şi alte centre comerciale în zonă. Practic însă, lucrurile stau altfel. „Suceava are două malluri mari, Galleria şi Iulius Mall, spaţii care sunt arhisuficiente pentru populaţia acestui oraş. Aceste malluri deservesc de fapt şi judeţele vecine, dar şi moldovenii de peste Prut", explică Mihai Olimpiu, administrator al agenţiei imobiliare locale Imostar.
Iulius Mall Suceava, cel mai nordic centru comercial de tip mall din România, are caracter regional, deservind toată zona, nu doar oraşul, susţin reprezentanţii mallului din Suceava.
Zona centrală este singura în care un asemenea proiect ar mai avea succes, în opinia suceveanului. Şi asta pentru că accesul ar fi m