Presa economică scrie despre gropile rămase în urma zăpezilor, disponibilizările de la Bechtel,cheltuielile cu salariul şi pensiile, dar şi despre creşterea şomajului şi concedieri.
Bilanţul iernii: 420 de hectare de gropi
Iarna aceasta, pe şosele ţării au apărut mii de gropi a căror reparare costă zeci de milioane de euro. O evaluare a Companiei Naţionale de Drumuri şi Autostrăzi arată că există 140 de hectare de gropi şi încă 280 de hectare de suprafeţe care trebuie reabilitate. Pentru CNADNR aceste lucrări reprezintă o “prioritate absolută” şi trebuie finalizate până pe 15 iunie, chiar dacă nu există, încă, banii pentru reparaţii. Din cele 11.150 de hectare de şosea circa 420 de hectare sunt deteriorate, potrivit Money.
La trei zile după ce Emil Boc a spus că va aloca fonduri, Bechtel închide şantierul
Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Cluj a primit ieri de la Bechtel o notificare privind disponibilizarea a peste 1.900 de angajaţi de pe şantierul Autostrăzii Transilvania, însă instituţia a avertizat compania că nu a respectat procedura legală de concediere colectivă. „Cred că lucrarile vor continua şi că este vorba în demararea acestei proceduri doar de presiuni ale Bechtel pentru ca statul să îşi plătească datoriile restante. Sunt acţiuni pe care Bechtel le face în vederea urgentării primirii banilor. Pe lista disponibilizărilor figurează şi liderii de sindicat şi nu cred că aceştia vor fi de acord să plece”, a declarat Daniel Don, directorul AJOFM Cluj, citat de Financiarul.
De ce se teme statul de disponibilizări?
Guvernul pare să ezite să înceapă concedierile masive în sectorul public, de teama consecinţelor nefaste pe care această măsură le-ar genera asupra cheltuielilor bugetare globale. O politică masivă de concedieri, necesară, de altfel, pentru reducerea cheltuielilor de perso