Guvernul si Bechtel vor semna un acord de continuare a lucrarilor la autostrada Transilvania in aprilie, iar Executivul va achita o noua transa din datoria fata de companie, urmand ca in 2010 sa fie finalizati circa 20 de kilometri, iar doua treimi dintre angajatii constructorului sa fie pastrati.
Pentru Bechtel lucreaza in prezent 2.300 de angajati, ceea ce ar insemna ca doar 700 de angajati vor fi disponibilizati, nu 1.900, cum arata notificarile de concediere depuse ieri de Bechtel.
Premierul Emil Boc a avut o intalnire cu reprezentantii companiei americane Bechtel si a anuntat la finalul discutiei ca va semna cu constructorul un protocol de continuare a lucrarilor in aprilie, luna in care va fi achitata si o noua transa din datoria fata de constructor pentru lucrarile executate pana in prezent, potrivit Mediafax. Cuantumul datoriei statului catre compania Bechtel era la inceputul anului de peste 200 mil. euro, plus TVA.
Conducerea sindicatului Transilvania al angajatilor
Bechtel a anuntat tot ieri ca intentioneaza ca pana la finele acestei saptamani sa actioneze in instanta constructorul autostrazii Transilvania pentru nerespectarea legii in ceea ce priveste procedura de concediere colectiva a angajatilor.
Decizia vine pe fondul unei notificari trimise de compania Bechtel catre Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca (AJOFM) Cluj privind disponibilizarea a 1.915 angajati de pe santierul autostrazii Transilvania.
"Vom avea in cursul acestei saptamani o discutie cu reprezentantii Cartel Alfa Cluj si suntem decisi sa actionam in judecata Bechtel pentru mai multe abateri ale companiei de la respectarea legii. Bechtel nu a respectat procedura de concediere colectiva si a redus termenul de la trei luni la doua luni si 10 zile", a declarat pentru ZF Transilvania Mihai Lup, presedintele sindicatului Transilvania al angajatilor