Primăria Tulcea a cerut unui ONG care a solicitat mai multe informaţii publice aproape 200.000 de lei drept plată pentru fotocopierea documentelor.
După scandalul legat de „sporul de xerox", acordat funcţionarilor publici, un altul este pe cale să izbucnească în Primăria Tulcea. Cel legat de taxa pentru o copie xerox.
Asociaţia Naţională a Birourilor de Consiliere pentru Cetăţeni (ANBCC) a solicitat mai multe informaţii de interes public în baza legii 544. Reprezentanţii ANBCC au cerut toate sesizările şi petiţiile depuse de tulceni la Primărie şi Consiliul Local pentru a analiza problemele reclamate, aproape 39.000 de documente în total.
Răspunsul autorităţilor locale i-a şocat pe reprezentanţii Asociaţiei: „Având în vedere faptul că nu deţinem documentele respective în format electronic, urmează să le trimitem în xerocopii, iar dumneavoatră veţi achita costurile de copiere a documentelor solicitate". Pentru acest serviciu, Primăria Tulcea a cerut 198.150 de lei.
Organizaţia a solicitat acest tip de documente şi altor 2.686 de primării din toată ţara, însă taxa cerută de Primăria Tulcea este unicat. „Nu au existat alte consilii locale care să ne solicite sume atât de mari pentru multiplicarea documentelor. Bineînţeles că nu vom achita această sumă pentru că nu se încadrează în cheltuielile proiectului nostru", a declarat Alina Iosifescu, coordonator de relaţii publice din cadrul ANBCC.
„O s-o rezolvăm"
Conform unei hotărâri de Consiliu Local adoptată în decembrie 2009, taxa pentru eliberarea de copii ale actelor existente în arhiva Primăriei Tulcea pentru persoane juridice este de 5 lei pentru o filă format A4, iar dacă se aplică şi ştampila „conform cu originalul" se mai percepe o taxă de 3 lei pe filă.
La centrele de fotocopiere preţurile pentru o filă A4 sunt cuprinse între 1,5 şi 2 bani. Dacă ANBCC ar apela la serviciile