Dupa aproape doi ani de mandat, primarul general al Capitalei a descoperit gaurile negre ale bugetului primariei si anunta ofensiva impotriva lor. Mai bine mai tarziu decat niciodata.
"RATB si RADET sunt gauri negre pentru buget, iar subventionarea lor a dus la sufocarea modernizarii orasului. RATB si RADET trebuie sa se restructureze si sa nu mai fie finantate. Nu le mai putem da sute de milioane de euro anual. Vom incerca la vara sa suspendam subventiile la apa".
Sigur, declaratiile suparate sunt, in cel mai bun caz, un prim pas, minor, si motive de optimism nu prea exista ca Sorin Oprescu va duce macar un lucru la bun sfarsit. Dar, pana la urma, orice drum incepe cu un prim pas care merita un pic de atentie.
Doar ca subventiile pentru RADET si RATB trebuie tratate cu totul diferit.
Transportul in comun este subventionat, intr-un fel sau altul, in multe orase mari ale lumii, din motive lesne de inteles. E greu sa fie rentabil, dar este foarte necesar, mai ales intr-o capitala cu trafic de cosmar cum este Bucurestiul.
Daca primaria retrage subventia, scumpirea biletelor devine inevitabila, ceea ce ar face transportul in comun chiar mai putin atractiv decat este acum pentru cei care au de ales intre el si masina personala.
Dimpotriva, reteaua RATB ar trebui extinsa, conditiile de transport ar trebui imbunatatite prin investitii, asfel incat bucurestenii sa fie tot mai tentati sa foloseasca mijloacele regiei in loc sa se buluceasca pe strazi cu masinile proprii.
Mai mult, Sorin Oprescu ar trebui sa se lupte din greu pentru a prelua si metroul, astfel incat sa faca o retea integrata, cu bilete unice.
In plus, transportul in comun este destinat, in principiu, tuturor bucurestenilor. Toti putem fi pusi in situatia sa ne suim, din timp in timp, intr-un tramvai, troleibuz sau au