Cele mai întâlnite schimbări sunt cele la sistemele audiovideo şi cele de la jante. Din cele peste cinci milioane de maşini înmatriculate în România, aproximativ 1,3 milioane au fost modificate faţă de varianta de achiziţie.
O vorbă din bătrâni spune că „femeia şi maşina nu sunt de împrumut", iar motivele sunt multe şi le cunoaştem cu toţii. Ce te faci atunci când te plictiseşti de ele? Le schimbi, sau la aduci modificări. Pentru că şi la femei, dar şi la maşini aceste operaţii sunt perfect posibile.
Statul ne-a păcălit: Nu s-a cheltuit decât 10% din taxa auto!
Boc: Numărul de vouchere pentru "Rabla" va fi suplimentat cu 40 - 50 de mii
Divorţezi şi îţi cauţi nevastă sau vinzi maşina veche, pentru una mai nouă sau un pic mai altfel. Dar, ce te faci când nu ai bani sau starea necesară pentru o schimbare totală? Alegi să modifici, pe ici pe colo, prin locurile esenţiale. În cazul maşinilor, această schimbare se numeşte tuning. Modificările la femei reprezintă un subiect mai sensibil, aşa că ne ocupăm exclusiv cu tuningul de maşini.
Pasiunea bate criza
Românii îşi modifică maşinile începând de la un simplu casetofon şi până la transformarea aproape totală. Pasiunea nu pare să aibă limite printre cei „ahtiaţi" să-şi modifice maşina, ca să fie „mai altfel". „Pasiunea bate criza", este de părere Graţian Sonu, fondatorul celui mai mare site pentru pasionaţii de tuning din România, 4Tuning.ro
„Piaţa a scăzut cu 50% în 2009 faţă de 2008, ajungând la 5-6 milioane de euro", declară Sonu. Chiar dacă este o previziune sumbră, Graţian este încrezător în „nebunia" pasionaţilor. „Indiferent de condiţiile economice, există un număr de oameni pentru care modificarea maşinii reprezintă principalul scop în viaţă. Este aproape la fel ca ţigara", spune Sonu. „Dă dependenţă"!
Piaţa de tuning este împărţită în trei mari categorii. Prima este cea