…Iulian Comanescu s-a reapucat de treaba pe care o stie cel mai bine – analiza media. Pornind de la constatarea ca mai toate brandurile din presa scrisa trec fie prin restructurari majore (Evenimentul Zilei), fie prin scindari (Academia Catavencu), fie prin rebranduiri (Adevarul) sau cosmetizari semnificative (Gandul, Romania Libera), s.a.m.d. (vezi Cotidianul, Ziua, etc) Comanescu isi pune o intrebare sincera: unde am gresit? Unde am gresit noi, astia din presa scrisa, de s-a ajuns pana aici? Urmeaza o analiza extrem de interesanta pe care v-o invit s-o cititi integral pe blogul “Media lui Comanescu“:
http://comanescu.hotnews.ro/criza-de-brand-a-presei-scrise-unde-am-gresit.html
Redau mai jos doar un fragment:
(…) Cum s-ar repartiza vina pe diferiţii manageri de redacţie, divizii şi altele?
- o atitudine conformistă în trecut, formată lângă/sub “zmeii” din generaţia pre-1989, care duce la lipsa leadershipului; mulţi dintre redactorii-şefi în funcţie în 2010 nu ştiu cum să-şi inspire oamenii, să dea o orientare personală publicaţiei pe care o conduc, să managerieze şedinţele de sumar, care sunt destul de des superficiale şi nu includ discuţii eficiente despre subiecte şi abordarea lor. Modul cum presa cotidiană clonează sumarul de ieri al televiziunilor şi site-urilor de ştiri e simptomatic.
- prea multă putere în mâinile unor manageri/directori executivi/directori generali. Dacă unii din oamenii cu atribuţii de business au mai curând profilul de mai sus şi se conformează fără entuziasm, dar şi fără prea multe discuţii indicaţiilor preţioase de la owner, alţi manageri vor să aibă totul sub control. Spuneam altundeva că, pe alocuri, în presa de la noi face carieră modelul “Băsescu-Boc”, în care redactorul-şef e slab şi subordonat intereselor managerului. Mi s-a întâmplat chiar să aud, textual, de la unul din managerii proeminenţi din pre