Ei sunt nemulţumiţi că prin cedarea „halei montaj” s-ar pune cruce activităţii societăţii braşovene, chiar dacă concernul Eurocopter ar dori să mai angajeze aproximativ 130 de oameni
Peste 300 de angajaţi ai companiei IAR Ghimbav au întrerupt ieri lucrul după ce liderul Sindicatului Liber ICA Ghimbav, Şuba Arpad, i-a informat pe oameni cu privire la memorandumul prin care hala de montaj a societăţii urmează să fie trecută la compania Eurocopter România, un joint-venture între concernul Eurocopter şi IAR Ghimbav, în care partea română deţine doar 49% din acţiuni. „Memorandumul s-a discutat şi negociat acum două zile, iar săptămâna viitoare se va şi semna”, ne-a declarat Şuba Arpad. Memorandumul mai arată că Eurocopter nu doreşte să participe la privatizarea IAR Ghimbav, dar intenţionează să investească 7,1 milioane de euro în Eurocopter România, urmând să îi aloce acesteia şi contractul de modernizare a elicopterelor 330 PUMA, încheiat cu Forţele Armate din Marea Britanie.
„Nu suntem de acord cu vânzarea activelor, dar suntem deschişi privatizării companiei. Noi nu intrăm la lucru până când această situaţie nu se va rezolva”, ne-a mai declarat liderul sindical.
„Vânzarea directă a activelor IAR”
Ziarul nostru a informat încă de anul trecut cu privire la încercarea de „privatizare mascată” a companiei braşovene, prin preluarea unor active ale societăţii de către gigantul Eurocopter. De altfel, Eurocopter a anunţat că în cazul în care lucrurile nu vor parcurge acest mod activitatea sa în România urmează a se încheia în 2012.
Potrivit discuţiilor care au avut început încă de anul trecut privind „dezvoltarea unei baze competitive în industria de elicoptere şi dezvoltarea Parcului Tehnologic Aerospaţial din Braşov”, companiile IAR Ghimbav, Eurocopter România şi Eurocopter vor purta negocieri privind modificarea „perimetrului a