In Second Life si pe Facebook, Centrul Medical Unirea face cunostinta cu tinerii care ii vor deveni clienti poate si peste 10-15 ani. “Nu vreau sa mai ratam sansa asta”, spune Alexandru Popescu, director comercial CMU, intr-un interviu acordat Wall-Street.
La inceputul acestui an, Centrul Medical Unirea a devenit primul furnizor roman de servicii de sanatate prezent in Second Life, cu un centru in Bucurestiul Virtual. In acest spatiu, compania isi propune sa comunice cu tinerii si sa organizeze cursuri interactive – un prim astfel de eveniment, pe tema educatiei sexuale, a avut loc in februarie cand unul dintre medicii CMU reprezentat printr-un avatar a raspuns intrebarilor puse de 15 tineri. In spatele acestui demers sta o strategie de comunicare cu un segment de oameni carora clinicilor medicale li se adreseaza rareori.
“CMU a luat fiinta in 1994. Media de varsta a pacientului CMU astazi este de 35-40 de ani. Oamenii astia in 1994 aveau varsta pe care o au cei cu care comunicam acum in Second Life, pe Facebook si in celelalte medii. Daca noi am fi facut de atunci lucrul asta, probabil ca din punct de vedere al fidelizarii si al educarii pietei consumatorilor am fi stat mult mai bine. Si nu vreau sa mai ratam sansa asta”, spune Alexandru Popescu. “Pentru ca asa cum am stat 15 ani o sa mai stam probabil inca 30 de ani, 50 de ani, Dumnezeu stie. Si atunci vreau sa fiu sigur ca macar de acum incolo o sa pregatim toate generatiile care vin dupa noi sa stie ce inseamna servicii medicale civilizate, la ce folosesc ele, chiar daca suntem tineri si ni se pare ca nu avem nevoie acum”.
Comunicarea pe retelele sociale face parte din ceea ce Popescu numeste “new marketing”. Fata de marketingul clasic care presupune sa creezi un produs, sa-l marketezi si sa astepti clientul ca sa vina sa-l cumpere, “noul marketing” presupune crearea de comunitati si realizar